This is my blog, my way, my mind, my say.If you don't like it, get out, get out, go away. Cause this is my site, my crib, my likes.If you don't like it, get out,Get out of my site.Follow je senang kan.I'll appreciate your kindness.THANKYOU.TERIMAKASIH :)

Friday, April 22, 2011

APA DOSAKU .

 Drama ini menceritakan kehidupan SYBIL KATHIGASU yang beragama Kristian.Seorang jururawat,ibu kepada Dawn dan Olga.Dan juga,isteri kepada doktor.SYBIL KATHIGASU yang ditangkap oleh Jepun dan disiksa kerana membantu orang GERILA begitu juga dengan suaminya.Mereka ada seorang anak angkat lelaki. (;

shera tengok cerita ini dari permulaan cerita hinggalah penamat.cerita yng sedih dan bermoral.If korang nk tengok,tengok di astro Citra if tak silap la. :)
Now,shera nk cerita berdasarkan cerita yng shera tengok .

SYBIL KATHIGASU,dia sangat baik dan berhati mulia.dia menolong orang yng susah.Walaupun dia tahu orang jepun ANTI GERILA,tetapi dia tetap merawat orang gerila yng cedera sbb terkena tembakan askar jepun.dia juga menyimpan JOSEPHINE dan JOSEPHINE II . JOSEPHINE adalah nama radio mereka. walaupun mereka tahu kerajaan jepun akan pancung kepala sesiapa yng menyimpan mana-mana radio dirumah.

antara siksaan yang SYBIL KATHIGASU ialah,disebat dengan kayu yng besar*tak besar la sangat.kuku dicabut dari sisi,besi yng panas dan berasap-asap di letakkan pada bahagian bdannya*tak pasti bahagian mana. (:

shera bercerita berdasarkan drama "APA DOSAKU".if korang tengok drama ini mesti korang rasa nak menangis. (:

OK,shera sudah cerita kan.tangan pun sudah penat nak menaip ni. HAHA ^_*
if korang free tengok la cerita ni,maybe korang dapat moral (:

Moral yng shera dapat ialah :
  •  menjadi seorang yng tidak kira bangsa dan kaum.
  •  sentiasa membantu orang yng berada dalam kesusahan.
  • menjadi anak yng taat kepada ibu bapa.



GAMBAR SYBIL KATHIGASU YANG REAL (:






GAMBAR DIDALAM DRAMA (:

Elaine

No comments:

Post a Comment